dilluns, 15 d’abril del 2013

2ª Passejada pel Torrent dels Colobrers i Togores

El passat diumenge 14 d'Abril del 2013 vam repetir una passejada que ens agrada molt: el Torrent de Colobrers i voltants de Togores, a Sabadell. Aquesta ruta és molt fàcil i assequible per a tothom, d'entre 5 i 6 kilòmetres que aquesta vegada vam enllestir en dues hores i mitja. Excepte l'últim tram s'està protegit de la calor, ja que el recorregut transcorre entre arbres i vegetació. Especialment el primer tram del torrent és molt agradable i els gossos gaudeixen com bojos entrant i sortint del camí per mullar-se els peus al Torrent.

Part del grup a Togores
Al llarg del Torrent dels Colobrers, d'un kilòmetre i mig aproximadament, s'hi troba la font de la Tosca i degoteigs. També hi ha un petit salt d'aigua sota un admirable forat a la paret rocosa, on els peluts sempre s'hi mullen i encara que sigui una bassa petita esperen que els hi tirin pals per anar-los a buscar a l'aigua... En el recorregut del Torrent està prohibit l'accés de bicicletes, tal i com s'indica a l'inici i final del camí. Per tant, és un tram de llibertat pura per als gossos. Sí que cal tenir en compte que amb el bon temps és un espai típic de passeig per a moltes persones i famílies, amb què pot haver-hi bastanta gent (per això les trobades les fem d'horeta).

Torrent dels Colobrers
Petit salt d'aigua al Torrent dels Colobrers
 A la Font de Can Moragues vam esmorzar mentre alguns peluts jugaven i altres nedaven...

A la Font de Can Moragues
Nedant a la Font de Can Moragues...
Jugant a la Font de Can Moragues
Després d'agafar energia la majoria vam continuar la ruta i vam començar la pujada fins arribar al camp d'aviació. Aquest punt transmet molta sensació de llibertat i els gossos ho aprofiten per córrer sense límits. Malauradament, en aquesta ocasió vam tenir una lesionada lleu, la Zuma, que no va poder continuar l'excursió i va haver de tornar enrere coixeta; desitgem que es recuperi ben ràpid! En aquí també van tornar enrere dues gossetes més, ja que tot i aguantar com una campiona en la primera passejada, la velleta Ciana pateix bastant en l'últim tram per la calor.

Camp d'aviació
La resta del grup ens vam dirigir direcció l'Ermita de Togores per camins alternatius a la pista principal, per evitar destorbar els ciclistes. A l'Ermita vam fer la foto de grup, tot i que faltaven persones i set peluts! Sembla que en total vam començar 18 gossos. Des d'aquí ja vam encarar la baixada i fins arribar a baix del riu Ripoll la calor ens va respectar força, tot i que la majoria de peluts sí que la notaven i aprofitaven a les parades per jeure a l'ombra un ratet.

De camí cap a Togores
Travessant un camp de camí cap a Togores
L'Ermita de Togores
Moltes gràcies a tots els que veu participar a la trobada, espero que gaudíssiu de la sortida! Per part nostra va ser un molt bon matí en bona companyia tant canina com humana. El diumenge 28 d'Abril repetirem la sortida. Pels que no veu venir us animo a compartir l'experiència el dia 28 i pels que sí que veu venir us animo a repetir! Trobareu més fotos al Facebook de Cangur de gossos CaLaZuca.